09369823314 ««شماره پیام رسان بله ا ایمیل» boxagahiir@gmail.com

خانه » آموزش بازاریابی » اندازه و سایز های استاندارد بنرهای تبلیغاتی

اندازه و سایز های استاندارد بنرهای تبلیغاتی

سایز های استاندارد بنر های تبلیغاتی

بنر های تبلیغاتی در سطح اینترنت در سایز های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. در این مطلب ما قصد داریم که سایز بنرهای پر کاربرد و استاندارد را به شما معرفی کنیم تا شما در طراحی بنر های مختلف به مشکلی بر نخورید پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن مخارج یک وبلاگ را تامین کرد، قرار دادن تبلیغات در وبلاگ است. برای گذاشتن تبلیغ در وبلاگ خود، علاوه بر احترام به اصول این مورد، روش‌های مختلفی هم برای این کار وجود دارد. یکی از روش‌های قرار دادن تبلیغات در وبلاگ، تبلیغات تصویری یا بنری است که به صورت عکس یا پویانمایی در بخش‌های مختلف قابل قرار دادن است. اما اینکه برای گذاشتن این تصاویر تبلیغاتی چه اصولی وجود دارد، موضوع مورد بحث این نوشته نیست؛ ولی می‌خواهیم در مورد ویژگی ابعاد متعارف تبلیغات تصویری صحبت کنیم.

شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس، می‌خواهید با قرار دادن تبلیغات تصویریِ دیگران از این راه کسب درآمد کنید. البته که باید وبلاگ شما کاملاً پربازدید باشد. پس اگر الان روزی چند صد نفر بازدیدکننده دارید، شاید لازم باشد برای افزایش این مقدار بازدید کننده، بیشتر تلاش کنید و مطالب جذاب‌تر بنویسید.

یک نکتۀ مهم دیگر این است که در تعداد این تبلیغات اعتدال را رعایت کنید و سعی نکنید هر کجایی که دست‌تان رسید را با تبلیغات پر کنید. دقت کنید که بازدید کننده برای مطالب وبلاگ شما آمده است، نه تبلیغات. اما ما گوشه‌ای از وبلاگ را به امر تبلیغات برای کسب کمی درآمد اختصاص می‌دهیم که مشکلی ایجاد نمی‌کند.


نوع بنر اندازه بنر ( عرض x طول )
Half Banner ۶۰×۲۳۴
Standard Banner ۶۰×۴۶۸
Rectangle ۱۵۰×۱۸۰
Button 1 ۹۰×۱۲۰
Button 2 ۶۰×۱۲۰
Square Button ۱۲۵×۱۲۵
Micro Bar ۳۱×۸۰
Vertical Banner ۲۴۰×۱۲۰
Vertical Rectangle ۴۰۰×۲۴۰
Square Pop-up ۲۵۰×۲۵۰
Skyscraper ۶۰۰×۱۲۰
Wide Skyscraper ۶۰۰×۱۶۰
Medium Rectangle ۲۵۰×۳۰۰
Large Rectangle ۲۸۰×۳۳۶
Leader Board ۹۰×۷۲۸

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ما ابعاد مختلفی از تبلیغات تصویری را می‌بینیم که بسته به اینکه کجای وبلاگ را می‌خواهیم اختصاص به این کار بدهیم، باید یکی از اندازه های متعارف را انتخاب کنیم. برای دیدن عکس به اندازه اصلی روی آن کلیک کنید:


شاید با خودتان بگویید که؛ “اندازه که مهم نیست! و بسته به جا و فضایی که داریم می‌توانیم یک بنر (Banner) طراحی کنیم و آن را در وبلاگ قرار دهیم.” اما باید گفت که عموماً این ابعاد دارای قوانین علمی هستند که هم شکیل‌تر هستند و هم تاثیرگذارتر. پس اگر قصد قرار دادن یک تبلیغ تصویری در وبلاگ‌تان را دارید، سعی کنید از این قوانین تخطی نکنید. البته این موضوع را خودتان هم می‌توانید امتحان کنید؛ یک تبلیغ با اندازه دلبخواه را بسازید و آن را در وبلاگ بگذارید و در جایی دیگر از یک تصویر با ابعاد متعارف استفاده کنید. خواهید دید عکسی که دارای اندازه متعارف است، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

برخی از این اندازه‌ها مرسوم‌تر هستند، طوری که در بیشتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها آنها را مشاهده می‌کنید. اما شما می‌توانید از یک اندازه استاندارد دیگر بسته به فضای موجود در وبلاگ خود استفاده کنید. مثلاً برای نوار کناری می‌توان از تبلیغات تصویری ۱۲۰×۶۰ استفاده کرد که در یک مکان کوچک چندین عکس قرار می‌گیرد.

منبع


 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *